вторник, 5 декабря 2017 г.

Хочу поділитися з Вами критеріями оцінювання з математики усних відповідей і письмових завдань.
Затверджено
Наказ МОН України
№ 755 від 20.08.2008
Додаток 7

Математика

Об'єктами перевірки й оцінювання навчальних досягнень учнів з математики є знання, уміння та навички, засвоєння яких передбачено програмою з математики для початкової школи, здатність застосовувати вивчений матеріал під час розв'язування завдань.
Знання, уміння і навички учнів з математики перевіряються в усній або письмовій формі.
Усна перевірка знань, умінь і навичок учнів з математики
Критеріями оцінювання усної перевірки результатів навчання учнів є: якості знань та умінь - повнота і глибина, конкретність і узагальненість, правильність, системність та систематичність, усвідомленість та автоматизація; культура мовлення - це послідовність викладу матеріалу, правильне вживання термінів, повнота у формулюванні висновків, згорнутість та розгорнутість і т.п.); суб'єктивні якості - самостійність, активність, швидкість, оперативність, гнучкість та міцність.
Усні відповіді учнів на уроках математики оцінюються вчителем за 12-бальною шкалою за такими критеріями :
Рівні навчальних досягнень учнівБалиКритерії оцінювання навчальних досягнень учнів
І Початковий
1
Учень (учениця) розпізнає математичні об'єкти (приклади, вирази, задачі, геометричні фігури, величини тощо), може виділити їх серед інших, називає окремі суттєві ознаки запропонованих математичних об'єктів; відповідь його фрагментарна; за допомогою вчителя виконує найпростіші математичні завдання
2
Учень (учениця) вміє пригадати раніше вивчений матеріал в результаті його безпосереднього сприймання; розв'язує математичні завдання з допомогою вчителя ; застосовувати знання за зразком ; вміє наводити приклади за аналогією, за підказкою вчителя
3
Учень (учениця) розпізнає та відтворює інформацію в конкретній ситуації; усвідомлює математичні закономірності в результаті виконання значної кількості аналогічних практичних вправ; вміє розв'язувати однотипні завдання, допускає помилки під час одночасного виконання прямих і обернених дій;
ІІ Середній
4
Учень (учениця) розуміє основний навчальний матеріал, ілюструє визначення математичних понять прикладами з підручника; виконує математичні завдання в межах вивченого матеріалу за відомими йому алгоритмами з частковою допомогою вчителя; правильно розв'язує більшість математичних завдань; не вміє пояснити свої дії (наприклад, прийом обчислення)
5
Учень (учениця) вміє пояснити теоретичні поняття за допомогою схем та таблиць; має повні знання , вміє визначити всі ознаки поняття та їх зв'язки одне з одним ; вміє самостійно відтворити навчальний матеріал або його частини без опори на зовнішні опори; вміє порівнювати явища та факти за однією ознакою
6
Учень (учениця) вміє перевести математичні символи у вербальні; вміє розгорнуто пояснити способи виконання практичних дій ; вміє переносити знання і вміння в знайомих і незнайомих ситуаціях у рамках вивченого тобто в межах певного виду завдань ; вміє порівнювати математичні явища та факти за кількома ознаками
III Достатній
7
Учень (учениця) застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях; виправляє помилки, на які вказує йому вчитель; пояснює та обґрунтовує математичні твердження й способи виконання завдань; робить самостійні висновки на основі індуктивного шляху вивчення нового матеріалу
8
Учень (учениця) володіє глибиною знань, вміє визначати суттєві ознаки того чи іншого поняття ; усвідомлює математичні поняття, факти та закономірності, які виражені різними засобами (таблицями, схемами , узагальненими записами тощо); вміє швидко й оперативно виправити власні помилки та їх обґрунтувати
9
Учень (учениця) усвідомлює суттєві і несуттєві зв'язки між знаннями, розуміє способи і принципи отримання знань; вміє застосовувати інформацію в нових умовах без підказки вчителя; вміє згорнуто пояснити основний зміст математичних понять чи способів практичних дій; усвідомлює та вміє визначати елементи, які складають зміст того чи іншого факту чи явища; узагальнює сюжетні і абстрактні задачі
IV Високий
10
Учень (учениця) учень володіє міцними знаннями, вміє оперативно їх відтворювати в різних ситуаціях; уміло користується математичною термінологією; використовує набуті знання і вміння під час розв'язування завдань творчого характеру, пропонує нові шляхи розв'язання математичних задач; правильно висловлює математичні міркування та обґрунтовує їх, згорнуто та компактно висловлює свої знання; володіє варіативністю способів застосування знань; володіє навичками самоконтролю
11
Учень (учениця) вміє називати різні варіативні ситуації, в яких можна застосовувати те чи інше знання чи вміння; вміє будувати логічні алгоритми виконання математичних завдань; вміє класифікувати конкретні явища за кількома ознаками, робити певні висновки
12
Учень (учениця) вміє самостійно зконструювати кілька способів розв'язання однієї і тієї ж задачі або розробити нестандартний підхід до розв'язування подібних задач; уміє швидко вибрати потрібний спосіб діяльності із кількох відомих; вміє творчо переробляти інформацію, в результаті чого складати загальний план дій; володіє дедуктивними навичками осмислення навчальним матеріалом
Письмова перевірка знань, умінь і навичок учнів з математики
Критеріями оцінювання письмових робіт з математики є: правильність виконаної роботи та її обсяг.
Оцінювання письмових робіт з математики
Рівні навчальних досягнень учнівБалиКритерії оцінювання навчальних досягнень учнів
І Початковий
1
Учень (учениця) виконує роботу частково; допускає у роботі 9 і більше помилок
2
Учень (учениця) допускає у роботі 8 грубих помилок, або правильно виконує 1/3 запропонованих завдань; 7 грубих та 2 негрубих; 6 грубих та 3-4 негрубих
3
Учень (учениця) допускає у роботі 7 грубих помилок; 6 грубих та 2 негрубих; 5 грубих та 3-4 негрубих
II Середній
4
Учень (учениця) допускає у роботі 6 грубих помилок; 5 грубих та 2 негрубих; 4 грубих та 3 - 4 негрубих
5
Учень (учениця) допускає у роботі 5 грубих помилок, або правильно виконує 1/2 запропонованих завдань; 4 грубих та 1-2 негрубих; 3 грубі та 3-4 негрубі помилки
6
Учень (учениця) допускає у роботі 4 грубі помилки; 3 грубі та 2-3 негрубі; 2 грубі та 4 негрубі помилки
III Достатній
7
Учень (учениця) допускає у роботі 3 грубі помилки; 1 грубу і 3-4 негрубі помилки; 2 грубі і 2 негрубі помилки
8
Учень (учениця) допускає у роботі 2 грубі помилки, або правильно виконує 2/3 запропонованих завдань; 1 груба і 2 негрубі помилки
9
Учень (учениця) допускає у роботі 1 грубу помилку; 2 негрубі помилки
IV Високий
10
Учень (учениця) допускає у роботі 1 негрубу помилку, або 2-3 виправлення
11
У роботі -1-2 виправлення
12
Робота в повному обсязі виконана правильно і охайно
Під час перевірки математичних знань слід розрізняти грубі і негрубі помилки.
  • До грубих помилок належать:
  • обчислювальні помилки в завданнях;
  • помилки у визначенні порядку виконання арифметичних дій;
  • неправильне розв'язання задачі (пропуск дій (дії)), неправильний добір дій (дії), зайві дії;
  • незакінчене розв'язання задачі чи прикладу;
  • невиконане завдання (не приступив до його виконання);
  • незнання або неправильне застосування властивостей, правил, алгоритмів, існуючих залежностей, які лежать в основі завдань чи використовуються в ході їх виконання;
  • невідповідність пояснювального тексту, відповіді завдання, назви величин виконаним діям та отриманим результатам;
  • невідповідність виконаних вимірювань та геометричних побудов даним параметрам завдання.
Негрубими помилками є:
  • нераціональні прийоми обчислення, якщо ставилась вимога скористатися такими прийомами;
  • неправильна побудова чи постановка запитань до дій (дії) під час розв'язання задачі;
  • неправильне чи неграмотне з точки зору стилістики або за змістом формулювання відповіді задачі;
  • неправильне списування даних (чисел, знаків) задачі з правильним її розв'язанням;
  • не закінчене (не доведене) до логічного кінця перетворення;
  • помилки у записах математичних термінів, символів;
  • відсутність відповіді у завданні або помилки у записі відповіді.
Дві негрубі помилки вважають за одну грубу помилку. Охайні виправлення є недоліками роботи.

Комментариев нет:

Отправить комментарий